Strona główna Dokumenty
uczestnika |
|
Regulamin konkursu fotograficznego dla
młodzieży Szkół Podstawowych w gminie Hajnówka oraz
Gimnazjum w Dubinach:
„Swoje Chwalimy”
Patronat honorowy – Wójt Gminy Hajnówka – inż. Olga
Rygorowicz
Przepisy ogólne
-
Organizatorem konkursu jest Urząd Gminy Hajnówka
z siedzibą w Hajnówce ul. Aleksego Zina 1, 17 – 200 Hajnówka, zwany
dalej Organizatorem.
-
Celem konkursu jest stymulowanie aktywności
najmłodszych mieszkańców Gminy Hajnówka w zakresie ochrony szeroko
pojmowanego dziedzictwa kulturowego oraz przyrodniczego regionu.
-
W konkursie mogą brać udział uczniowie Szkół
Podstawowych oraz Gimnazjum położonych w granicach administracyjnych
gminy (wiejskiej) Hajnówka .
-
Nadesłanie prac na Konkurs oznacza akceptację
jego warunków, wyrażonych w niniejszym regulaminie.
-
Osobą upoważnioną przez Organizatora do
udzielania wyjaśnień związanych z Konkursem jest Marek Bagrowski,
tel. (85) 682-27-56, adres Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1, 17-200.
email: m.bagrowski@gmina-hajnowka.pl
Przepisy dotyczące
nadsyłanych prac w ramach konkursu:
-
Prace mogą dotyczyć następujących grup
tematycznych:
-
Ludzie,
-
Zabytki,
-
Przyroda.
-
Prace można nadsyłać na Konkurs drogą pocztową
lub jako przesyłkę kurierską (na koszt nadsyłającego) lub złożyć (w
kopercie) w sekretariacie swojej szkoły lub bezpośrednio w siedzibie
Organizatora.
-
Każdy uczestnik może nadesłać od 3 do 10 prac.
-
Ogół prac zgłoszonych przez uczestnika
Konkursu nie może ograniczać się do jednej grupy tematycznej.
- Fotografie należy dostarczyć na papierze fotograficznym, w
postaci odbitek formatu 10x15 cm lub w formacie większym (koniecznie
wraz z negatywami przesłanych zdjęć) oraz w postaci cyfrowej na
nośnikach CD.
- Dopuszczalne parametry fotografii w formie elektronicznej:
- format pliku: .jpg
- Do dużej koperty należy włożyć: zdjęcia, kartę informacyjną oraz
pisemną zgodę rodzica bądź opiekuna na udział w konkursie.
- Karta informacyjna uczestnika konkursu (dalej zwana kartą)
powinna zawierać uzupełnione następujące pola:
a) informacje o autorze: imię i nazwisko,
datę urodzenia, adres zamieszkania, telefon, adres email
(nieobowiązkowo),
b) opis pracy lub wykaz nadesłanych prac zawierający następujące
informacje: nr porządkowy fotografii, opis, datę oraz miejsce jej
wykonania,
c) karta powinna zawierać następującą, podpisaną klauzulę:
Wyrażam zgodę na
przetwarzanie moich danych osobowych przez Organizatora Konkursu
Fotograficznego „Swoje Chwalimy” w celach wynikających z
regulaminu tego Konkursu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku
o ochronie danych osobowych. (Dz. U. z 1997 r., nr 133, poz. 883 z
późniejszymi zmianami). Poprzez wysłanie zdjęć na Konkurs nieodpłatnie
przenoszę na Organizatora wszelkie autorskie prawa majątkowe do nich, na
wszystkich polach eksploatacji, o których mowa w art. 50 Ustawy z dnia 4
lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Z 2000
r., Nr 80, poz. 904 z późn. zmianami)."
- W przypadku prac dostarczonych w postaci cyfrowej na nośnikach
CD powyższe dane dotyczące każdego ze zdjęć mogą być zawarte w pliku
tekstowym (możliwym do otwarcia w programie Word) lub
wyszczególnione na okładce nośnika.
- W przypadku większej liczby fotografii, zdjęcia powinny być
ponumerowane cyframi arabskimi po stronie nie zawierającej
fotografii. Spis fotografii powinien znaleźć się na karcie, o której
mowa w punkcie 6.
- W Konkursie mogą brać udział jedynie te prace, które nie były
nigdzie publikowane, ani nie brały udziału w żadnym konkursie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do
dyskwalifikowania prac nie spełniających wymienionych wyżej wymogów.
-
Organizator nie zwraca prac biorących udział w
Konkursie, prac zdyskwalifikowanych, jak również z niego
wyłączonych.
Terminarz
14. Konkurs trwa od 1.11.2009 r. do 31.05.2010 r.
-
Prace nadesłane po
terminie nie będą brane pod uwagę w Konkursie (decyduje data stempla
pocztowego lub data uwidoczniona na dowodzie nadania przesyłki
pocztą kurierską)
-
Ocena prac przez Jury
nastąpi do 8.06.2010 roku.
-
Zwycięzcy zostaną
przez Organizatora powiadomieni listownie do 10 – tego dnia po
zakończeniu Konkursu.
-
Wyniki Konkursu
zostaną ogłoszone na stronie internetowej Organizatora
www.gmina-hajnowka.pl w dziale „aktualności”.
-
Werdykt komisji
jurorskiej jest ostateczny i niepodważalny.
Nagrody i wyróżnienia
- Oceny prac będzie dokonywała trzyosobowa komisja jurorska, którą
wytypuje Organizator.
- Organizator przewiduje nagrody za zajęcie I, II i III miejsca
(cyfrowe aparaty fotograficzne) oraz za uzyskanie wyróżnień (nagrody
książkowe).
- Uczestnicy konkursu otrzymają dyplom poświadczający udział w
konkursie.
Wykorzystanie prac nadesłanych do konkursu
-
Organizator uzyskuje prawo do umieszczania
nadesłanych na Konkurs prac (oznaczonych imieniem i nazwiskiem
autora) w lokalnej prasie, a także do wielokrotnej ekspozycji prac
nadesłanych na Konkurs w różnych miejscach.
-
Organizator uzyskuje prawo do wielokrotnego
umieszczania prac nadesłanych na Konkurs (oznaczonych imieniem i
nazwiskiem autora) na publikowanych przez siebie materiałach.
-
Uprawnienia, o których mowa powyżej w pkt. 21 i
22, przysługują Organizatorowi nieodpłatnie, na podstawie oświadczeń
złożonych przez autorów zdjęć, a wymaganych w pkt. 6 i 7 niniejszego
regulaminu.
Postanowienia końcowe
- Konkurs nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 lipca 1992 roku o
grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 roku Nr 4, poz. 27 z
późn. zm.).
- W przypadkach nie objętych regulaminem decydujące znaczenie będą
miały decyzje Organizatora Konkursu.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia konkursu
i obowiązuje do czasu jego zakończenia.
|